Strona główna / Rhinophyma – guzowatość nosa

Rhinophyma – guzowatość nosa

Rhinophyma, czyli guzowatość nosa to choroba, która dotyka niektóre osoby zmagające się przez lata z trądzikiem różowatym.

Objawy

Nos zaatakowany guzowatością przybiera kolor czerwony i staje się opuchnięty, na skórze pojawiają się grudki, które są przyczyną zmiany kształtu nosa. W początkowym choroby na nosie pojawia się zaczerwienienie oraz kilka niewielkich guzków. Z czasem nos staje się coraz bardziej opuchnięty i bulwiasty. Skóra na nosie staje się rozciągnięta, z widocznymi porami i bliznami. Niekiedy rhinophyma może pojawić się na uszach i podbródku. Z rhinophyma zmagają się głównie mężczyźni o jasnej karnacji po 50 roku życia. Rhinophyma jest poważnym problemem natury estetycznej, z punktu widzenia zdrowia nie jest groźna. Jednak może powodować duży dyskomfort psychiczny.

Przyczyny pojawienia się rhinophymy

Nie ustalono w pełni przyczyn rhinophymy. Zazwyczaj choroba rozwija się w wyniku wieloletniego i
nieleczonego trądziku różowatego. Istnieją przypadki, że choroba pojawia się bez objawów trądziku
różowatego.

Diagnoza

Podstawą diagnostyki rhinophymy jest wywiad na temat historii przebiegu trądziku różowatego oraz
obejrzenie zmian na nosie. Czasami lekarz może zlecić wykonanie biopsji skóry w celu wykluczenie
innych zmian skórnych.

Leczenie rhinopymy nosa

Obecnie stosuje się leczenie objawowe rhinophymy. Terapie wykorzystywane w dermatologii i
medycynie estetycznej redukują objawy choroby, poprawiają wygląd nosa i zapobiegają pogorszeniu
się stanu skóry nosa.

W bardzo zaawansowanych stanach choroby stosuje się zabieg chirurgiczny, który usuwa nadmiar
tkanki i przywraca naturalny kształt nosa.

Standard leczenia rhinophymy to:

1. Farmakoterapia – stosuje się izotretynoinę, która podawana doustnie zmniejsza
    zaczerwienienie i rozrost gruczołów łojowych nosa.
  2. Laseroterapia jest najczęściej stosowaną metodą leczenia zgrubiałej skóry nosa. Działanie
    lasera znacznie redukuje guzki i zgrubienia.
  3. Dermabrazja to mechaniczne usunięcie górnych warstw skóry. Stosowana rzadziek z uwagi
    na ryzyko nadmiernego krwawienia w miejscu poddanym dermabrazji i powstania blizn.
  4. Elektrochirurgia i elektrokoagulacja, czyli terapie wykorzystujące prąd elektryczny o wysokiej
    częstotliwości w celu usunięcia nadmiaru tkanki na nosie.
Rhinophyma Przejdź do cennika
Jesteś zainteresowany/ana tym zabiegem? Zadzwoń+48 717 162 479 Napiszrejestracja@softskin-clinic.pl

Leczenie rhinophymy w Soft Skin Clinic.

W naszej klinice oferujemy pacjentom zmagającymi się z guzowatością nosa kompleksowe leczenie dobranie indywidualnie w zależności od zaawansowania choroby. Terapia dobierana jest przez lekarza dermatologa. Stosujemy farmakoterapię, laseroterapię, która dodatkowo stymuluje produkcję kolagenu i regeneruje głębsze warstwy skóry oraz zabiegi chirurgiczne.

Zdjęcia ukazują efekt zabiegu u konkretnego Pacjenta. Efekt zabiegu może się różnić w zależności od indywidualnych cech Pacjenta, liczby powtórzeń zabiegu, stosowania się Pacjenta do zaleceń pozabiegowych oraz umiejętności i doświadczenia osoby przeprowadzającej zabieg.

Zalety stosowania lasera w leczeniu rhinophymy w Klinice Zakrzewscy:

• pozytywne rezultaty są widoczne niemal natychmiast
  • zabieg jest precyzyjny i delikatny, a ewentualne dolegliwości bólowe odczuwane w trakcie naświetlania są minimalne
  • zabieg jest bardzo bezpieczny, a pojawiające się bezpośrednio po zabiegu
  • zaczerwienienie czy obrzęk są krótkotrwałe i niewielkie
    otaczająca zmianę zdrowa skóra pozostaje nienaruszona.

Rekonwalescencja po zabiegu

Po zabiegu z wykorzystaniem lasera ablacyjnego CO2 mogą wystąpić krótkotrwałe efekty uboczne takie jak:

• obrzęk i zaczerwienienie w miejscu poddanym działaniu lasera
  • drobne strupki, które odpadają po 5-7 dniach
  • w przypadku bardzo nasilonych zmian, może być konieczny kolejny zabieg.

Przebieg zabiegu leczenia guzowatości nosa.

Przed zabiegiem lekarz nakłada na obszar zabiegowy specjalny żel znieczulający, który minimalizuje ewentualne reakcje bólowe skóry. Następnie lekarz kieruje wiązkę lasera na leczony obszar, a zmienione chorobowo tkanki odparowują w sposób bezkrwawy.  Głowica lasera nie dotyka do skóry, dzięki czemu zabieg jest całkowicie sterylny. Po zabiegu na miejsce poddane naświetlaniu nakładany jest krem przyspieszający gojenie lub opatrunek. Czas trwania zabiegu różni się w zależności od rozległości zmiany skórnej i wynosi od 15 do 30 minut.

Rozwiń więcej

Przeciwwskazania do zabiegu

Nie należy wykonywać laseroterapii w następujących przypadkach:

• ciąża
  • laktacja
  • infekcje skórne w miejscu zabiegu
  • opryszczka
  • aktywna choroba nowotworowa
  • padaczka
  • żółtaczka
  • łuszczyca, bielactwo
  • skłonność do bliznowców
  • skłonność do powstawania przebarwień
  • przyjmowanie leków tj. retinoidy, leki psychotropowe, antybiotyki.

Aby leczenie rhinophymy laserem przyniosło dobre efekty należy stosować się do zaleceń lekarza w kwestii pielęgnacji skóry nosa w domu.

Jeśli cierpisz na guzowatość nosa, zapraszamy na profesjonalną konsultację do naszej kliniki, aby zapoznać się z dostępnymi terapiami i rozpocząć skuteczne leczenie.

Rozwiń więcej