Rumień

Rumień

Rumień to zaczerwienienie skóry spowodowane rozszerzeniem naczyń włosowatych. Jeden z objawów stanu zapalnego. W niektórych przypadkach jest to całkowicie normalny stan skóry spowodowany fizjologią. Obserwowany jest rumień na skórze w wyniku silnego wybuchu emocjonalnego (strach, gniew, wstyd itp.). Jeśli jednak nie ustępuje przez długi czas, może to być oznaką procesów patologicznych (alergie, infekcje, stany zapalne itp.). Rumień skóry pojawiają się pojedynczo lub wielokrotnie, często łącząc się ze sobą w pola o znacznej powierzchni, czerwone, czerwono-niebeskie lub różowe plamy o różnych rozmiarach.

Rumień na skórze

• Utrwalony – charakteryzuje się tworzeniem okrągłych czerwonych grudek na rękach, pośladkach, stopach, zgięciach ramion i nóg. Mogą się ze sobą łączyć. Często obserwowany jest rumień na nodze i rumień na dłoniach.
  • Nagły – towarzyszy mu gorączka do 40ºC, bóle głowy i bezsenność. Znika po 3-4 dniach, gdy wysypka pojawiają się na brzuchu, twarzy, rękach i nogach. Wysypka mija po kilku dniach, nie pozostawiając żadnych pozostałości.
  • Rozszerzone naczynia krwionośne – rumień w postaci czerwonych zmian skórnych na twarzy, nogach, udach, dłoniach.

Przyczyny rumienia skóry

Rumień skóry może być spowodowany wieloma przyczynami. Wśród nich wyróżnia się odrę, szkarlatynę a także stan zapalny skóry. Ponadto rumień na skórze pojawia się w przypadku zburzeń krążenia krwi, a także w wyniku reakcji alergicznych i ujawnia się rumień alergiczny. Taka zmiana może powstać także po różnych zabiegach fizjoterapeutycznych z użyciem prądu elektrycznego. Innym powodem powstania zaczerwienienia skóry są oparzenia słoneczne oraz oparzenia chemiczne, a także narażenie skóry na wpływ przejmującego wiatru i chłodu, pocierania skóry oraz innych czynników, które mogą spowodować rozszerzanie się naczyń włosowatych.

Objawy rumienia na skórze o ciężkich przebiegu

Objawy rumienia na skórze zależą od jego postaci klinicznej. Rumień zakaźny może mieć ostry początek, któremu towarzyszy silny ból głowy i bezsenność. Zmiany na skórze najczęściej pojawiają się na pośladkach i na zgięcia kończyn i dlatego obserwowany jest rumień na nogach. Po ustąpieniu rumienia skóra nie wraca do całkowitego wyzdrowienia, ponieważ rozpoczyna się proces złuszcza się.

• Rumień skóry guzowaty objawia się gorączką (do 39 stopni), ogólnym osłabieniem oraz bólem głowy. W takim przypadku rumień na nodze występuje w postaci bolesnych guzków, które przybierają kolor jasnoczerwony. Rumień guzowaty może mieć przebieg przewlekły. Jego cechy charakterystyczne to zaokrąglony kształt i obrzęk, gęsta struktura.
  • Rumień wysiękowy (wielopostaciowy) podobnie jak w poprzednim przypadku objawia się wysoką temperaturą ciała, osłabieniem, bólem głowy, obrzękiem, dochodzi jeszcze ból gardła. Rumień diagnozowany jest na skórze dłoni, nóg, przedramion.
  • Rumień wędrowny ujawnia się w wyniku choroby zwanej boreliozą. Przyczyną jej wystąpienia są kleszcze, które przekazują bakterię a wokół miejsca ukąszenia powstaje zaczerwienienie, które szybko się poszerza.Takie zmiany mogą występować na nogach, pośladkach, dłoniach, stopach w postaci czerwonych grudek, plam o zaokrąglonym kształcie. Aby uzyskać dokładniejsze leczenie, trzeba skonsultować się z dermatologiem.

Rumień skórny leczenie

Przebieg leczenia rumienia wynika ze stopnia uszkodzenia skóry i indywidualnych różnic w skórze właściwej oraz stanu błon śluzowych i innych ważnych narządów. Przede wszystkim w leczeniu tej choroby konieczne jest oczyszczenie ognisk innych infekcji, wyeliminowanie wszelkich efektów fizycznych, które podrażniają skórę i unikanie kontaktu skóry z drażniącymi substancjami chemicznymi. Leczenie rumienia obejmuje antybiotyki, leki kortykosteroidowe, jodek alkaliczny, angioprotektory, które poprawiają mikrokrążenie krwi, a także adaptogeny i leki wzmacniające ściany naczyń krwionośnych. Terapia miejscowa polega na stosowaniu opatrunków okluzyjnych z zastosowaniem kortykosteroidów i maści butadionowych.

Rumień na twarzy przyczyny

Rumień na twarzy objawia się, jako zaczerwienie skóry i ujawnia się okresowo lub stale, może towarzyszyć mu pieczenie skóry. Rumień skóry najczęściej powstaje na skórze wrażliwej i delikatnej, dlatego tak często obserwowany jest rumień na policzku. W przypadku przebiegu rumienia może dojść do zachorowania na trądzik różowaty. Osoby posiadające taki problem skórny powinny starannie zadbać o prawidłową pielęgnację i stosować tylko produkty przeznaczone do skóry wrażliwej. W leczeniu rumienia na twarzy skuteczny okazuje się laser.

Przyczyną pojawienia się rumienia na policzku jest genetyka a także:

• Przebyte schorzenia, takie jak atopowe lub łojotokowe zapalenia skóry;
  • Przechodzenie trądziku różowatego.

Może nastąpić chwilowe pojawienie się rumienia wskutek picia gorącej kawy, herbaty, przebywania w gorących pomieszczeniach. Jest to rumień napadowy. Jeżeli objawy utrzymują się długo może dość do rumienia utrwalonego, powoduje on nieestetyczny problem kosmetyczny.

Osoby obserwujące u siebie częste występowanie rumienia na skórze powinny zadbać o profilaktykę, aby nie dopuścić do utrwalenia się symptomów. Należy unikać wystawiania skóry na promienie słoneczne, stosować na skórę kremy z filtrem, nosić okulary przeciwsłoneczne i nakrycie głowy. Warto również unikać przebywania w klimatyzowanych pomieszczeniach.

Leczenie rumienia na twarzy

W związku z tym, że występowanie rumienia na skórze może mieć różne podłoże, należy udać się do dermatologa, który przeprowadzi diagnostykę i zaleci odpowiednie leczenie. Poza leczeniem farmakologicznym można skorzystać z pomocy medycyny estetycznej, aby usunąć zmiany na skórze. W przypadku nadmiernego rozszerzenia naczyń włosowatych i pojawienia się rumienia na nogach lub rumienia na dłoniach kosmetolog będzie mógł również pomóc za pomocą zabiegu laserowego lub mezoterapii biorewitalizującej. Procedura laserowa spowoduje zamknięcie i zniszczenie rozszerzonych naczynek, które przyczyniły się do pojawienia rumienia na policzkach.

Leczenie laserowe rumienia na skórze

W klinice dermatologii i medycyny estetycznej Soft Skin we Wrocławiu oferowane są dwa skuteczne zabiegi usuwające zmiany w postaci rumienia skórnego. Leczenie rumienia odbywa się za pomocą zabiegów laserem Fotona Spectro SP. Wskazaniem do przeprowadzenia procedury laserowej jest redukowanie rumienia napadowego i utrwalonego. Oprócz wykorzystania lasera dochodzi zjawisko fototermolizy selektywnej dającej doskonałe efekty zabiegowe.

Na czym polega zabieg laserowy zmniejszania rumienia skórnego? Wiązka laserowa uderza w czerwony barwnik krwi (hemoglobina) pochłaniając energię, hemoglobina zamienią tę energię w ciepło wskutek tego z naczynia krwionośnego paruje woda. Następuje koagulacja to znaczy zniszczenia naczynia i wchłonięcia pozostałych elementów, jest to zjawisko fototermolizy. Laser Fotona dysponuje falą o długości 1064 nm głęboko penetrującą zmiany naczyniowe i lecząc rumień na każdym obszarze skóry. Tkanki, które otaczają naczynia nie zostają uszkodzone, ponieważ wiązka lasera działa tylko w obszarze poddawanym zabiegowi.

Mezoterapia biorewitalizująca ELECTRI na wyciszenie rumienia i wyrównanie kolorytu skóry

Procedura kosmetologiczna taka jak mezoterapia regeneracyjna stosowana jest w przypadku rumienia na skórze. Można uzyskać doskonały efekt dzięki połączeniu kwasu hialuronowego z bursztynianem sodu, dzięki temu skóra jest rozjaśniona, nawilżona rumień na policzkach jak również na nodze i dłoniach jest uspokojony. Bursztynian sodu usprawnia oddychanie wewnątrzkomórkowe, pobudza komórki skóry do wzrostu, zapewniając im dotlenienie. W efekcie skóra jest odnowiona, przestaje być reaktywna a rumień wyciszony.

Mezoterapia igłowa

Mezoterapia to procedura medyczna, która zdobyła uznanie w świecie medycyny estetycznej dzięki swoim rewolucyjnym i skutecznym działaniom. Jeżeli zastanawiasz się...

Mezoterapia mikroigłowa NanoFrax

Mezoterapia nano- i mikroigłowa NanoFrax to sposób na perfekcyjną regenerację zarówno naskórka jak i skóry właściwej. W wersji nano pozwala...