Strona główna / Rozwiąż problem / Choroby paznokci

Choroby paznokci

Choroby paznokci

Zdrowe paznokcie wyglądają bardzo efektownie i są oznaką zdrowego organizmu. Niestety, istnieje wiele chorób paznokci leczeniem, których musi zając się dermatolog. Wszystkie choroby paznokci na rękach i nogach można podzielić na dwie główne grupy: grzybową i niegrzybiczą. Na choroby paznokci leczenie zaleca dermatolog, który podejrzewając grzybicę skieruje pacjenta na badania mykologiczne, po czym przepisuje odpowiednią kurację.

Przyczyny chorób niezwiązanych z zakażeniem grzybiczym

Skóra i paznokcie oddają stan ludzkiego ciała. Głównymi przyczynami chorób paznokci jest:

• Niewłaściwa pielęgnacja
  • Urazy
  • Niezdrowa dieta
  • Choroby zakaźne
  • Palenie tytoniu
  • Zależność genetyczna
  • Stan zapalny skóry
  • Łuszczyca
  • Choroba serca, układu nerwowego, choroby tarczycy.

Jeśli na paznokciach rąk lub/nóg zostaną zauważone głębokie bruzdy, zmiany grzybicze i odwarstwienie trzeba udać się na konsultację dermatologiczną. Wystąpienie zażółcenia, złuszczania i łamania się paznokci może być wynikiem poważnych chorób, nieprawidłowego metabolizmu, kontaktu z chemikaliami. Wszystkie te czynniki niekorzystnie wpływają na stan paznokci. Również niewygodne i nieprzewiewne buty stają się przyczyną chorób paznokci u nóg leczenie trzeba podjąć jak najszybciej.

Istnieje wiele chorób niegrzybiczych, ale najczęściej występujące to:

• Leukonychia prawdziwa – paznokieć przybiera matowo białą barwę. A główną przyczyną zachorowania jest łuszczyca oraz długotrwałe stosowanie złej, jakości lakieru do paznokci.
  • Onycholiza – paznokieć najpierw osiąga białą barwę, a następnie płytka paznokcia odwarstwia się i odkleja od łożyska paznokcia. Przyczyną może być łuszczyca i uraz ale zdarza się że również grzybica.
  • Melanonychia paznokcia – na paznokciach pojawiają się czarne lub brązowe linie. Ta choroba paznokci pojawia się z powodu urazów lub obrzęku łożyska paznokcia.
  • Hiperkeratoza paznokcia – łożysko paznokcia ulega pogrubieniu z powodu rozwoju łuszczycy, liszaja płaskiego, egzemy i zapalenia skóry.
  • Rowki na paznokciach – mogą być w formie poprzecznej i podłużnej.Tworzą się z powodu braku witamin, niewłaściwego odżywiania, niedokrwistości, schorzeń żołądka oraz nieprawidłowego wykonania manicure i pedicure oraz urazu paznokci.
  • Złuszczanie paznokci – jest wiele przyczyn takiego objawu: niski poziom wapnia, nieprawidłowości w układzie hormonalnym, używanie do pielęgnacji paznokci zbyt twardych pilników i niewłaściwe leczenie chorób paznokci.

Choroby paznokci leczenie domowe

Od lat znanych jest wiele sposobów domowych, które opierają się na właściwościach roślin a mianowicie:

• Napary: posiekane – natka pietruszki, koperek, seler, następnie zalane masłem. Taka mikstura jest spożywana przez dwa dni po łyżce stołowej raz dziennie.
  • Skrzyp polny – wspiera paznokcie w przypadku problemów z ich kruchością. Przygotowuje się napar i spożywa po dwie filiżanki dziennie.
  • Kąpiele: leczniczą kąpiel można przygotować z dodatkiem oleju roślinnego wlewanego do wody. Moczenie rąk powinno trwać przez 10-15 minut. Albo wymieszać rumianek i miętę, wykonać napar i moczyć paznokcie rąk i nóg przez 15 minut.

Choroby paznokci u nóg leczenie

Prawie, co trzecia osoba zmaga się z grzybicą paznokci. Choroba i powoduje odwarstwienie i kruszenie płytki paznokcia. Grzybica paznokci może wystąpić w każdym wieku i wymaga specjalistycznego leczenia dermatologicznego w odpowiednim czasie. Występują następujące rodzaje grzybicy paznokci:

• Zmiana koloru paznokcia, pojawienie się pasków i plam.
  • Następuje nie tylko zmiana koloru, ale także niewielkie odkształcenie. Najczęściej paznokieć jest zdeformowany od krawędzi.
  • Paznokieć ulega zniszczeniu i zostaje odrzucony.

Uszkodzenie grzybicze może powodować deformację paznokcia na każdym jego obszarze. W miarę rozwoju choroby proces wpływa na całą płytkę paznokcia. Dermatofity grzybowe pojawiają się w żółtych podłużnych paskach, drożdże powodują złuszczanie płytki paznokcia i jego żółknięcie. Grzyby są przyczyną powierzchownego uszkodzenia płytki paznokcia, która może zmienić kolor na żółty, brązowy, niebieski lub zielony. Początkowe etapy grzybiczej choroby paznokci u nóg leczenie może mieć postać: roztworów, maści, kremów, specjalnych lakierów.

Na grzybicze choroby paznokci u nóg leczenie według domowych sposobów

• Lek ten ma szkodliwy wpływ nie tylko na grzyby, ale także na różne drobnoustroje, które, rozmnażając się, komplikują leczenie grzybicy paznokci. Lek nakłada się na całą płytkę paznokcia codziennie lub co drugi dzień, używając do tego bawełnianego wacika. W celu zapobiegania zaleca się smarowanie nie tylko chorych, ale także zdrowych paznokci.
  • Olejki eteryczne. Dobrze, jeśli będzie to mieszanka oliwy z oliwek, lawendy i drzewa herbacianego. Podobnie jak w przypadku jodu, trzeba smarować całą płytkę paznokcia. Następnie założyć skarpetki. Aby olejki miały czas na wchłonięcie, procedura powinna być wykonywana przed snem.
  • Musi zostać zmiażdżony i nakładany na paznokcie na noc, owijając je folią spożywczą.
  • Ocet jabłkowy. Przed użyciem tego produktu nogi są moczone w ciepłej wodzie, a następnie tampony zwilżone octem i nakładane na zainfekowane paznokcie, bandażowane i pozostawione przez 2 godziny.
  • Ta roślina pomaga leczyć wiele chorób, w tym przypadku przydatne będą ciepłe kąpiele z naparem leczniczym. Procedura jest przeprowadzana codziennie przez 1 godzinę. Pozytywny wynik można osiągnąć w ciągu 3-4 tygodni.

Na choroby paznokci leczenie laserowe

Leczenie laserowe jest skuteczne w przypadku grzybicy paznokci, odwarstwienia.

Zalety leczenia laserowego:

• Bezbolesność zabiegu
  • Szybki i trwały efekt
  • Efekt dezynfekujący
  • Możliwość indywidualnego dostosowania czasu trwania zabiegu
  • Bezpieczeństwo tkanek miękkich otaczających paznokieć.

Dermatolodzy uważają za konieczne natychmiastowe oddziaływanie laserem na wszystkie 10 płytek paznokci (jako środek zapobiegawczy), chociaż są zainfekowane, na przykład dwa paznokcie. W klinice dermatologicznej Soft Skin we Wrocławiu, lekarz zaleca na choroby paznokci leczenie farmakologiczne doustne oraz leczenie laserowe, które obejmuje siedem zabiegów: 4 zabiegi wykonywane są, co tydzień, następnie 3 zabiegi, co miesiąc. Ważne: zabieg laserowy jest bezbolesny.

Onycholiza, – co to za choroba paznokci i leczenie

Ten patologiczny proces zachodzi głównie na jednym palcu stóp lub dłoni, rzadziej może dotyczyć kilku palców jednocześnie. W 60% przypadków onycholiza rozwija się w wyniku urazu, mechanicznego uszkodzenia paznokcia lub tkanek miękkich palców, w 30% z nich choroba jest wynikiem poważniejszej choroby przewlekłej grzybicy skóry. Pozostałe 10% to ropne zapalenie skóry, dermatozy i inne ogólnoustrojowe choroby somatyczne. Odwarstwienie płytki paznokcia z łożyska może wystąpić w każdym wieku. U kobiet onycholizę najczęściej diagnozuje się w wyniku urazów mechanicznych wynikających z nieprofesjonalnego manicure lub pielęgnacji paznokci.

W przypadku takiej choroby paznokci nóg i rąk leczenie będzie miało na celu przywrócenie normalnego stanu płytki paznokcia, poprawę ukrwienia i wyeliminowanie przyczyny choroby. W przypadku onycholizy lekarz może przepisać terapię witaminową, masaż palców, a także inne leki. Przy niezakaźnej onycholizie paznokieć nie zmienia swojej konsystencji i koloru, po prostu odwarstwia się. Ale z uszkodzeniem o charakterze zakaźnym płytka paznokcia staje się nieco żółta i mętna, bardziej szorstka.

Zakaźne przyczyny onycholizy

Najczęstszą infekcją, która powoduje odwarstwienie się paznokcia, jest grzybica. W tym przypadku, w wyniku urazu, aktywne zarodniki grzybów wchodzą do przestrzeni podpaznokciowej. Paznokieć zaczyna odklejać się od łożyska. W przypadku powstania zmian na paznokciach możliwe jest leczenie laserowe, które doskonale sprawdza się przy grzybicy płytek paznokciowych oraz onycholizy, która rozwinęła się w związku z tym zakażeniem. Laser stymulacji płytkę paznokci do odrostu poprzez pobudzenie procesów ukrwienia i odbudowy w macierzy oraz łożysku paznokcia. Laser naświetlając płytkę paznokciową, niszczy w niej drobnoustroje: grzyby i bakterie a także usuwa grzyby z tkanki znajdującej się pod płytką i w jej okolicy.

Na choroby paznokci leczenie laserowe jest zalecane w przypadku:

• Odklejanie i odwarstwienie płytki paznokciowej – onycholiza
  • Grzybica paznokci
  • Rozdwojone paznokcie
  • Podłużne i poprzeczne bruzdy na płytkach paznokcia lub inne deformacje
  • Matowe i kruche oraz łamliwe paznokcie
  • Paznokcie po urazach (w tym nieumiejętnym usunięciu hybrydy lub żelu)
  • Schorzenia paznokci takie jak łuszczyca
  • Nieprawidłowy wzrost paznokci z macierzy.

Po zabiegu dermatolog przekaże pacjentowi dalszy sposób postępowania, aby nie doszło do ponownego zachorowania na grzybicę paznokci. Należy starannie dezynfekować obuwie, kilka dni po wykonaniu procedury laserowej trzeba unikać działania słońca na miejsca, które poddawane było leczeniu i nie stosować gorących kąpieli.

Konsultacja kosmetologiczna Wrocław

Konsultacja u kosmetologa jest pierwszym krokiem w rozwiązaniu wielu problemów skórnych oraz ustaleniu odpowiednich strategii pielęgnacyjnych. Konsultacja kosmetologiczna w Soft...

Leczenie grzybicy paznokci

20% populacji ma problem z grzybicą paznokci. Nie da się jej zlikwidować domowymi sposobami. W Soft Skin stosujemy leczenie laserowe...